Loading Events
Update wet- en regelgeving in de zorg

Update wet- en regelgeving in de zorg

In 1 dag bent u weer op de hoogte!

In de serie: Zorgmanagement Updates

De recente en geheel nieuwe wetten in de curatieve zorg gaan over het correct omgaan met klachten, informatiebeveiliging, privacy en uw plichten bij de inzet van medische technologie.

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) bepaalt bovendien dat uw raad van bestuur eindverantwoordelijk is voor de kwaliteit en veiligheid. U, als adviseur of manager op het gebied van juridische zaken, HR, kwaliteit of inkoop, moet er dus voor zorgen dat uw bestuurders op de hoogte zijn van actuele wet- en regelgeving op deze en andere terreinen.

In deze Update Wet- en regelgeving in de zorg leert u in 1 dag van experts de belangrijkste nieuwe regels op het gebied van:

  • Actuele wetten
  • Wkkgz, Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg
  • AVG, Algemene Verordening Gegevensbescherming
  • Europese verordening inzet medische technologie

In de middag kunt u verder de diepte in bij 2 onderwerpen naar keuze. U leert dan aan de hand van praktijkvoorbeelden meer over de implementatie.

U ontmoet

U ontmoet bestuurders, collega-adviseurs, managers en beleidsmedewerkers op de gebieden juridische zaken, kwaliteit en inkoop, drie zeer deskundige sprekers en Hugo Borst.

Wij voorzien alle deelnemers van een bewijs van deelname.

Ochtendprogramma

 

9.45 uur Ontvangst met koffie en thee

 

Afbeeldingsresultaat voor prof A.C. hendriksProf. Mr. Dr. A.C. Hendriks, Hoogleraar Gezondheidsrecht, Universiteit Leiden

 

10.30 uur Update: Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz)
  • Rechten van patiënten en plichten voor uw organisatie
  • Waar staat u nu en wat moet u nog doen?
  • Welke jurisprudentie moet u kennen?

Prof. Mr. Dr. A.C. Hendriks, Hoogleraar Gezondheidsrecht, Universiteit Leiden

 

11.00 uur Koffiepauze

 

11.15 uur Update: AVG Algemene Verordening Gegevensbescherming

Strengere eisen en meer macht bij de patiënt

  • Het speelveld en de spelers
  • Wat is er anders in de AVG dan in de Wpb?
  • De toezichthouder komt op bezoek, wat nu?

Afbeeldingsresultaat voor theo hooghiemstraMr. Drs. Theo Hooghiemstra, Principal Consultant bij adviesbureau PBLQ

 

11.45 uur Update: Europese verordening medische hulpmiddelen (MDR) en in-vitro diagnostiek (IVDR)
  • Welke eisen stelt de verordening aan – de Bekwaamheid van de zorgverlener – de Veiligheid van het apparaat – de Veiligheid van de omgeving
  • Wat betekent dat voor uw organisatie? En voor de patiënt?

Afbeeldingsresultaat voor claire hostmannClair Hostmann, Senior beleidsmedewerker Medische technologie aan het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

 

12.15 uur Lunchpauze met muzikale omlijsting

Middagprogramma

13.00 uur Ronde I. U kunt kiezen uit sessie A, B of C

met praktijkvoorbeelden en tips voor implementatie

Sessie A: Wkkgz Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg
Sessie B: AVG Algemene Verordening Gegevensbescherming
Sessie C: Europese verordening inzet Medische technologie

 

14.00 uur Ronde II. U kunt kiezen uit sessie A,B of C

met praktijkvoorbeelden en tips voor implementatie

Sessie A: Wkkgz Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg
Sessie B: AVG Algemene Verordening Gegevensbescherming
Sessie C: Europese verordening inzet Medische technologie

 

15.00 uur We ontvangen HUGO BORST

Hugo Borst zal worden geïntroduceerd door Gijsbert van Herk, bestuurder van Humanitas Rotterdam.
Hugo Borst kent u van zijn boek ACH MOEDERTJE; zijn relaas over het wel en wee van zijn demente moeder in haar woongroep. En zijn aanbevelingen voor de zorgsector.

Afbeeldingsresultaat voor hugo borst
16.00 uur Einde programma, napraten tijdens borrel

 

Alle deelnemers krijgen het boek: ACH MOEDERTJE

Uw investering *

€ 395,- p.p. inclusief consumpties.

Kortingen*

Vroegboekkorting:
Bij aanmelding vóór 15 april ontvangt u € 25,- korting en bedragen de kosten €370,- p.p.

Collegakorting:
Indien u en uw collega zich op dezelfde dag inschrijven, krijgt de tweede (en elke volgende) persoon een  korting van € 25,- op de totale inschrijfkosten. Het factuuradres dient hetzelfde te zijn.

Inschrijven

Annuleringsvoorwaarden*

Annuleren kan uitsluitend schriftelijk. Tot twee weken voor de bijeenkomst brengen wij € 50,- administratiekosten per deelnemer in rekening. Als u binnen twee weken annuleert, rekenen wij het volledige bedrag. Bij verhindering is uw plaatsvervanger uiteraard van harte welkom. Op al onze bijeenkomsten zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

*Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW

ARISTO UTRECHT

Ligt naast station Lunetten en er is gratis parkeergelegenheid (beperkt)

 

Brennerbaan 150
3524 BN Utrecht
Tel: 088 – 230 10 30

 

Kijk op www.aristo.nl voor een actuele routebeschrijving